Vrijeme je za one koji, zbog načina na koji promovira dječju hranu, bojkotiraju Nestlé da se uključe u promociju bojkota, a za one koji još ne bojkotiraju da to pokušaju.
Iako je Nestlé, kao odgovor na bojkot 2015. godine, prilagodio svoje izjave o dojenju kako bi bile u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, još uvijek potkopava dojenje svojom politikom promocije proizvoda (dječje hrane). Više možete pročitati na stranicama organizacije Baby Milk Action.
Kako možete pomoći promociji bojkota?
- preuzmite Nestlé-Free Zone poster
- pogledajte koje su sve tvrtke u Nestléovom vlasništvu: Nestlé's main brands
- tweetajte #nestlefreeweek
- uključite se u Facebook event i pozovite i svoje prijatelje
Novo u tjednu bez Nestléovih proizvoda 2016
• preuzmite Buycott aplikaciju za pametne telefone s kojom možete skenirati barkodove proizvoda koje kupujete kako biste vidjeli jesu li u vlasništvu Nestléove komapnije
Zašto bojkotiramo baš Nestlé ?
Zato jer agresivno promovira dječju formulu na načine koji potkopavaju dojenje i time krši međunarodna marketinška pravila. Dojenčad hranjena mliječnom formulom ima veći rizik od obolijevanja nego dojena djeca, a u siromašnim uvjetima i veći rizik smrtnosti. Unatoč tome, Nestlé reklamira svoju mliječnu formulu s tvrdnjama da „štiti" dojenčad i da je „nježan početak". Također vara majke koje koriste formulu jer ne pruža potrebne informacije kojima bi smanjile rizike kod hranjenja formulom, poput upozorenja na kutiji kako mliječna formula nije higijenski sterilna i ne želi na kutiji navesti korake potrebne kako bi se izbjegla kontaminacija štetnim bakterijama poput Enterobacter Sakazakii i salmonele.
Ovo je važno jer WHO kaže kako bi povećanje stope dojene djece moglo spasiti 800 000 života godišnje!
Postoje i drugi razlozi za bojkot Nestléa, poput zabrinutosti oko njihovog iskorištavanja vodenih resursa, poslovnog ponašanja spram uzgajivača krava za mlijeko i uzgajivača kave, optužbi za korištenje dječjeg rada u lancu prerade kakaa i drugo.
Više o Nestléovoj KitKat čokoladici i problemima s dječjim radom možete pročitati na linku.
O Nestléovoj lošoj praksi promoviranja mliječne formule govori i film Tigrovi Denisa Tanovića (čije je prikazivanje RODA organizirala prošle godine) koji prikazuje istinitu priču Pakistanca, nekadašnjeg Nestléovog prodavača, koji odluči optužiti Nestlé uz pomoć IBFAN organizacije.
Glavni cilj bojkota je pad prodaje Nestlé kave. Ako bojkotirate samo kavu, pokušajte izbjegavati i ostale proizvode u ovome tjednu. Više informacija o bojkotu i razlozima za njega, kao i razne dokumente, možete pronaći na stranicama Baby Milk Action organizacije te na Nestlé-Free Zone, jer bojkot ne traje samo jedan tjedan nego tijekom cijele godine, sve dok Nestlé ne prestane ugrožavati dječje živote. Tjedan bojkota organizira se kako bi bilo lakše ljudima reći za bojkot i objasniti razloge bojkota.
Što možete učiniti?
Bojkot će se nastaviti sve dok Nestlé ne počne poštovati dogovorene međunarodne marketinške standarde o promociji dječje formule.
Kako bi pomogli primorati Nestlé da poštuje te standarde možete pokušati sljedeće 3 akcije:
- nastavite bojkotirati Nestlé tijekom cijele godine
- pošaljite e-mail ovoj kompaniji (Email Nestlé calling on it to abide by international marketing rules)
- podijelite ovaj članak sa svojim prijateljima, objavite svoju odluku o bojkotu na društvenim mrežama, pišite medijima:
Nestlé promovira mliječnu formulu širom svijeta koristeći strategije koje su zabranjene međunarodnim marketinškim standardima. Također, odbija upozoravati na rizike hranjenja formulom i kako te rizike smanjiti. Nestlé zna kako su djeca hranjena formulom izloženija riziku od bolesti od dojene djece, te kako, u siromašnim uvjetima, imaju veću šansu da umru. No, kompanija stavlja svoj profit ispred zdravlja djece. Bojkot pruža financijski razlog da promijeni svoje poslovanje. Zato, pridružite se bojkotu – makar samo ovaj tjedan.
Napisao/la: Roda
Izvor: Baby Milk Action Prevela i prilagodila: Ana Novina, Rodin tim za monitoring