Rodin SOS telefon za dojenje obilježava 5. svibnja 2018. godine 15 godina neprestanog rada i peer to peer podrške Rodinih savjetnica u poteškoćama u dojenju. SOS telefon za dojenje, telefonska je linija na kojoj dežuraju mame - savjetnice za pomoć u dojenju, žene s osobnim pozitivnim iskustvom dojenja, educirane za pružanje ovakve vrste podrške majkama koje imaju problema s dojenjem.
Dojenje je prirodni način prehrane dojenčeta i malog djeteta, koji mu osigurava zdrav rast i razvoj. Gotovo sve žene mogu dojiti, ako su informirane te imaju potporu obitelji, zdravstvenog sustava i društva u cjelini. Svjetska zdravstvena organizacija i brojne stručne organizacije preporučuju isključivo dojenje svakog djeteta tijekom prvih šest mjeseci, a nakon toga nastavak dojenja do druge godine i dulje, uz odgovarajuću raznovrsnu prehranu. U Rodi smo i same uvidjele kako je podrška zajednice važna za uspjeh dojenja. Iz tog razloga pokrenule smo niz projekata i aktivnosti s ciljem stvaranja zajednice koja dojenju pruža podršku. Na Rodinom SOS telefonu za dojenje trenutno aktivno volontira 21 Rodina savjetnica za dojenje, naše članice ulažu preko 6.000 volonterskih sati godišnje u edukaciju i podršku majkama u dojenju preko telefona, Facebook grupe Rodina SOS grupa za dojenje ii održavanjem radionica Mala škola dojenja namijenjenih trudnicama.
U petnaest godina na telefonu je savjetovalo stotinjak educiranih Rodinih savjetnica koje su uložile tisuće i tisuće volonterskih sati u preko 40.000 savjeta majkama koje su imale problema s dojenjem. Pitanja koja najčešće stižu na Rodin telefon uglavnom su vezana za prve dane nakon izlaska iz bolnice i prve probleme koji stvaraju nedoumice kao što su kako riješiti početnu prepunjenost, kako pravilno prihvatiti dojku, kako pratiti napredak djeteta. Većinu izazova, strahova i nedoumica koje nove majke imaju oko dojenja, moguće je riješiti uz pravu podršku.
Adaleta Perković, savjetnica za dojenje i voditeljica telefona
Rodine članice ulažu preko 6.000 volonterskih sati godišnje u edukaciju i podršku majkama u dojenju.
Problemi s dojenjem mogu biti vrlo raznoliki i kad se mama tek prvi put susreće s njima mogu joj se učiniti teški. Zato smo mi tu, sa skupljenim iskustvom od brojnih stručnjaka i tisuća razgovora s mamama s kojima smo već prošle te probleme, da lakše prepoznamo o čemu se radi, ponudimo riješenja i trikove koji su i drugima pomogli, damo riječ utjehe, podrške i osnažimo mamu. Kad mama na kraju razgovora bude sigurnija u sebe nego na početku, to mi je sav motiv koji je potreban da i dalje volontiram na Rodinom SOS telefonu za dojenje.
Renata Jelušić, Rodina savjetnica sa 14-godišnjim stažom savjetovanja, o svojem iskustvu savjetovanja na telefonu
Marija Jelaska jedna je od novih Rodinih savjetnica koja na telefonu volontira od ove godine.
Ono što me privuklo je pomoć i ljubaznost Rodinih savjetnica sa SOS telefona koje su mi pomogle kada sam zvala. Prilično je nevjerojatno da sam pozivom na Rodin SOS telefon za dojenje dobila najviše podrške i razumijevanja i to u usporedbi sa svima koji su mi imali priliku pomoći i dati savjet u neposrednom kontaktu. Također, ono što je bilo za mene jako važno je to da su moji instinkti i intuicija u vezi s dojenjem i odnosom prema bebi svoju potvrdu našli tek u kontaktu s Rodinim SOS telefonom za dojenje. Želim se odužiti i pružiti podršku svim mamama te se nadam da će se nakon razgovora sa mnom osjećati jednako dobro i osnaženo kao i ja nekada.
O podršci koju je primila na Rodinu telefonu za dojenje, mama Iva kaže:
Hvala Rodama koje su mi dale nadu i pomogle da vratim bebu staru sedam tjedana na dojenje, koje sam morala prekinuti zbog hitne i neodgodive operacije! Mislila sam da to nije moguće, bebu koja je pila isključivo adaptirano mlijeko tri tjedna, vratiti potpuno na dojenje. Bile ste mi velika potpora, u tom razdoblju za mene je dojenje značilo puno više od hranjenja, ja sam na taj način uspostavljala ponovnu bliskost s bebom nakon razdvojenosti.". I mama Anita navodi da "...da nije bilo Rodinih savjetnica ne znam bi li uspjela dojiti. Čitajući Rodine savjete o dojenju i uz podršku koju sam imala od patronažne sestre i prijateljice, evo dojim skoro 14 mjeseci. Čitala sam da je dojenje vještina koju treba naučiti i majka i dijete, a zahvaljujući Rodi mi smo naučile!
Rodin SOS telefon za dojenje dostupan je radnim danom (i praznicima koji padaju na inače radni dan) od 17 do 20 sati, a vikendom od 15 do 20 sati na broj 01 61 77 520.