Razvoj djetetovih sposobnosti
Pri čitanju ovog teskta, vrlo je važno znati da on sadrži očekivana postignuća djeteta određene dobi. Zato ovu tablicu koristite kao orijentaciju za organiziranje aktivnosti djece – uz njenu pomoć otkrijte koji bi zadaci djetetu mogli biti lagani, a koji preteški, kada djetetu ponuditi određenu aktivnost (npr. dati da se služi škarama, kada očekivati da samo skida svoju odjeću i sl.).
Molimo vas da tablicu ne koristite kao procjenu razvoja pojedinog djeteta, takvo što ipak prepustite stručnjacima!
|
2-3 GODINE |
3-4 GODINE |
4-5 GODINA |
5-6 GODINA |
· dobro trči naprijed |
· trči oko zapreka |
· hoda natraške na prstima i peti |
· hoda po gredi u svim smjerovima |
|
|
· može nanizati 4 velika zrna |
· gradi toranj od 9 malih kocaka |
· reže papir ravnim, trajnijim potezom |
· izrezuje jednostavne oblike |
· pokazuje slike poznatih predmeta kad ih netko spomene |
· razumije značenje posljedičnih i pogodbenih rečenica |
· slijedi 3 nevezane naredbe pravilnim redom |
· za vrijeme grupne aktivnosti, rutinski odgovara na pitanja
|
|
|
· spaja riječi u rečenice od 2 do 4 riječi |
· govori u rečenicama od 4 do 5 riječi
|
· verbalizira radnju koja slijedi u pričama koje poznaje |
· gramatika jedva da mu se razlikuje od one kojom se koriste odrasli |
· reagira na jednostavne upute (npr. dodaj mi loptu, donesi cipelice) |
· imenuje 4 boje
|
· slaže rimu (mama, sama, jama) |
· prilično točno prepričava priču iz slikovnice |
|
|
· kada jede, koristi žlicu, prolijevajući pritom vrlo malo |
· natače tekućinu iz malog vrča |
· reže mekane materijale kuhinjskim nožem |
· oblači se potpuno samostalno
|
· promatra drugu djecu i uključuje se brzo u njihovu igru |
· inicira suradnju s djetetom ili odraslom osobom |
· obrazlaže osjećaje svog vršnjaka |
· igra natjecateljske igre |