Razvojni obrasci šestogodišnjaka
Tjelesni razvoj
- dobro može slijediti pogledom - koristit će mu kod čitanja
- postaje svjesniji kako se može služiti prstima kao oruđem
- kod kuće je neuredno, uvijek u žurbi - brzina je značajka šestogodišnjaka
- bučan je u razredu
- pada natraške sa stolice
- počinje razlikovati lijevu od desne strane
- zbog izbijanja zubi aktivna su mu usta - grize olovku, nokte, kosu
- lako se umara - učestale su bolesti
- uživa u penjalicama i igrama u parku i dvorištu
Socijalni razvoj
- uvijek želi biti prvi
- natjecateljski je raspoložen, pun oduševljenja
- kad gubi zna biti sklon neljubaznosti i varanju - smišlja pravila
- izgleda silno zainteresirano za uspjeh u onome što radi - često ispituje granice mogućnosti
- neophodno mu je hrabrenje - teško doživljava neuspjeh
- ima ogromnu sposobnost uživanja - voli iznenađenja
- ponekad voli naređivati, gnjaviti i kritizirati druge, lako se uzbudi kad je povrijeđen
- prijatelji su mu važni (ponekad već ima najboljeg prijatelja)
- škola zamjenjuje dom kao izvor najvažnijih socijalnih utjecaja
Razvoj govora
- voli raditi
- voli objašnjavati - korisna školska aktivnost je donošenje predmeta u školu i objašnjavanje
- voli šale i igre pogađanja
- govori bučno, a izrazi su mu živahni i odražavaju oduševljenje
- često tužaka
Spoznajni razvoj
- voli postavljati pitanja
- voli nove igre i ideje
- voli crtati i slikati
- najbolje uči otkrivanjem
- uživa u procesu rada više nego u proizvodu
- pokušava mnogo više nego što može izvesti
- dramatizacije mu postaju složenije
- suradničke igre postaju složenije
- simboličko predstavljanje postaje sve važnije
- bolje razumije posebne odnose i funkcionalne odnose
- počinje shvaćati pojam prošlosti, ako je usko povezan sa sadašnjošću
- počinje pokazivati interes za vještinu i tehniku kao same po sebi vrijedne stvari
Napisao/la: Roda
Izvor: K.Burke-Walsh : Kurikulum za prvi razred osnovne škole, Biblioteka korak po korak, Zagreb, 2004. Prilagodila: Sonja Pribela-Hodap, prof. psihologije